2011. szeptember 11., vasárnap

FŰSZEREK TÉLIRE

Na, a fűszerkert, az egy csoda jó találmány. Az idén először sikerült úgy elültetnem mindent, hogy az meg is maradjon, és egész nyáron kiszolgáljon.


A bazsalikom évekig számomra külön rejtély volt. Megvettem a palántát, beültettem az én kis fűszerkertes ládikómba, locsolgattam, és két nap múlva kezdett szépen elkornyadni… majd szépen kidobtam.
Az idén ez másképp lett és úgy gondolom rájöttem a titokra.
Mindent úgy csináltam, mint eddig, azzal a különbséggel, hogy a locsolóvízbe napi szinten tápot (általános virágtáp) tettem. Így csodálatos bazsalikom bokrom lett.
Olyannyira belelendültem a dologba, hogy az én egyik kedvenc sógornőmtől kapott magokkal is megpróbálkoztam. A magról nevelt kis palántáimat is kiültettem, ami szintén csodálatos bokorrá fejlődött.
Annyi bazsalikomom lett, hogy egy délután szüretet tartottam, szépen lecsipkedtem a leveleket, leöblítettem, papírtörlőn leitattam róla a vizet. Botmixer segítségével, sóval és borssal összeturmixoltam. Ezután kisebb üvegekbe töltöttem, a tetejére olivát öntöttem és mehetett a hűtőbe a pestó alap.
Ez egy nagyon szuper dolog, jól tudom használni tésztákhoz és salátákhoz.
Másik lehetőség a bazsalikom tartósítására a mélyfagyasztás.
A megmosott bazsalikomot kevés vízzel összeturmixolom és jégkoca tartóba öntöm, berakom a mélyhűtőbe.
A fagyasztásos technika minden fűszernövénynél nálam jól bevált.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése